System zarządzania pacjentami w szpitalu.
System zarządzania pacjentami na oddziale SOR w Szpitalu w Gorlicach już działa. Miło nam poinformować, iż w ramach projektu „Poprawa funkcjonowania infrastruktury systemu ratownictwa medycznego w powiecie gorlickim poprzez doposażenie Szpitalnego Oddziału Ratunkowego Szpitala Specjalistycznego im. Henryka Klimontowicza w Gorlicach” nasza firma wdrożyła System przywoływania pacjentów w oparciu o technologie RFID. Nowoczesne systemy przywoławcze to przede wszystkim sposób na usprawnienie pracy w szpitalach i innych placówkach medycznych.
Przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii RFID od momentu przyjęcia i rejestracji pacjenta możemy monitorować jego obecność na poszczególnych etapach pobytu na oddziale. Pacjent podczas rejestracji otrzymuje opaskę z numerem oraz nadawany jest mu status w postaci odpowiedniego koloru. Stan zagrożenia to kolor, którego ilość ustalamy w zależności od potrzeb. Chorzy, którzy znajdują się w poczekalni są na bieżąco ewidencjonowani i za pomocą informacji wizualnej oraz głosowej (ekran/głośnik). Wywoływanie następuje do odpowiednich gabinetów, a otwieranie odpowiednich drzwi jest automatyczne. Pacjent nie musi pilnować swojej kolejki i obawiać się, że jego kolej minie.
Wysoki poziom dyskrecji oraz bezpieczeństwa.
Zarządzanie pacjentami prowadzimy od momentu wejścia, czyli rejestracji przez obsługę w gabinetach lekarskich, aż do momentu wyjścia. System ten charakteryzuje się wysokim poziomem dyskrecji oraz bezpieczeństwa (ochrona danych osobowych). System przywoływania oraz zarządzania kolejką ma szczególne znaczenie w przypadku, gdy pacjent przechodzi z gabinetu lekarskiego na dodatkowe badania i powraca następnie do gabinetu. W chwili jego powrotu jest automatycznie dodawany do kolejki, dzięki czemu nie tworzy się zamieszanie.
Dzięki systemowi RFID zarówno pacjent otrzymuje jasną i czytelną informacje o czasie oczekiwania, numerze gabinetu do którego ma się udać. Personel ma bieżącą kontrolę nad miejscem przebywania pacjenta (poczekania, gabinet, dodatkowe badania). Lekarz na każdym etapie ma możliwość ingerencji i zmiany kolejności przywoływania pacjentów według własnych potrzeb i priorytetów.
Korzyści z wdrożenia systemu przywoływania pacjentów:
- Komfort dla pacjenta dzięki bieżącej informacji o szacowanym rzeczywistym czasie oczekiwania i kolejności przyjęć.
- Eliminacja napięć i konfliktów występujących często w kolejkach „tradycyjnych”.
- Usprawnienie pracy oddziału i poprawa jakości obsługi pacjentów.
- Likwidacja błędów ludzkich.
- Lepsza komunikacja i możliwość kontroli przepływu pacjentów (bieżący przepływ danych).